Fiat Freemont 2.0 Multijet AWD Lounge

Türkiye pazarında adeta patlamalara sebep olan SUV pazarının İtalyan oyuncusu Fiat Freemont AWD çekiş sistemiyle ve 7 koltuklu oturma düzeni  ön plana çıkıyor

Fiat, 2012 İstanbul Autoshow Fuarı’yla birlikte SUV segmentinde yer alan Freemont’u satışa sundu. Yeni tasarım özellikleriyle ön plana çıkan Freemont, Chrysler Grubu ortaklığıyla geliştirildi. Dodge Journey ile aynı platformu paylaşan model Fiat logosuyla ayırt ediliyor.


Test konuğumuz olan aracın dış tasarımına baktığımızda geniş yapılı farları ve büyük krom kaplı ızgarasıyla onu diğer modellerden benzersiz kılıyor. Güçlü duruşu ve sportifliği karizmatik bir duruş sergiliyor.


 Derin ve eğimli ön camı ve kare aynalarıyla araç kaliteli bir duruş sergiliyor. Hafif arazi koşullarına da imkan sağlayan araç, AWD çekiş sitemiyle başarılı. Arka kısımda stop grupları bagaj kapağı ile ikiye ayrılıyor. Ön kısımdaki agresif görünüm kendini arka kısımda da belli ediyor.


 Fiat Freemont’un boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.88 metre, genişliği 1.87 metre, yerden yüksekliği 1.7 metre iken dingil mesafesi 2.89 metre olarak kayıtlara geçmiş.



7 Kişiye İmkan Var

Misafirimizin iç mekanına baktığımızda bir hayli geniş bir alan ile karşılaşıyoruz. Direksiyon simidinin ortasında büyük bir Fiat logosuna yer verilmiş. Araç kadranında yer alan kırmızı detaylar direksiyon ile uyumluluk içinde. Direksiyon simidi üzerinden hız sabitleme ve sınırlayıcı ile yol bilgisayarı ayarları yapılabiliyor. Direksiyonun arka kısımlarında kulakçıklar ile radyo frekansları ve ses düzeyini ayarlama gibi özellikler sunulmuş. Orta konsolun hakim olduğu iç mekanda sert ve yumuşak malzemeler yer verilmiş. 8.4 inçlik dokunmatik ekran klimadan tutunda navigasyona kadar bütün iç mekan özelliklerini kullanmak mümkün. Geri görüş kamerasının da bu ekrandan takip edilmesi başarılı olmuş. Araç içinde bol saklama gözlerine yer verilmiş. Arka koltuklarda da yolculuk etmek gayet keyifli. Arka koltukların üst kısmında kişiye özel klima özelliğine yer verilmiş ve konfor üst seviyede. Hemen ayaklar altında iki adet daha gizli saklama gözüne yer veriliyor. Üçüncü sıra koltuklarda da konfor sağlanmış. Bagaj kısmının sol tarafında ise araca monta edilmiş akülü el fenerine yer veriliyor.

2 Litrelik Multijet

Fiat Freemont’ta sağlamlığını kanıtlamış Multijet dizel motor görev yapıyor. Ülkemizde sadece 2 litrelik dizel seçeneği ile yer alan model 170 beygir güce sahip. Fiat Freemont, hem önden çekişli hem de dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. Ön tekerlekten çekişli versiyonlar 6 ileri manuel şanzımanla satın alınırken, 4 tekerlekten çekişli versiyonlar ise standart olarak sunulan 6 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. 350 Nm’lik tork değeriyle araç, alt devirlerde başarılı. Maksimum 184 kilometre hız yapan araç, 0′dan 100 kilometre hıza 11.1 saniyede ulaşıyor. Şehir içinde 100 kilometrede 9.6 litrelik yakıt tüketirken, bizim şehir içi sürüşlerimizde 10.2 litrelik tüketime imza attı. Lounge donanım seçeneğinde 6 havayastığı, ABS, ESP, Hillholder, TSC, ERM ve EPP gibi aktif güvenlik sistemleri, 7 koltuklu oturma düzeni, 3 bölgeli iklimlendirmeli otomatik klima, DVD/SD/CD/MP3 oynatıcılı multimedya sistemi gibi özellikler yer alıyor. 

Türkiye pazarına hitap eden SUV tasarım ve kullanım özellikleriyle birlikte AWD 4×4 çekiş sistemi ile öne çıkan Fiat Freemont  94 bin TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor.


Fiat, 2012 İstanbul Autoshow Fuarı’yla SUV segmentinde yer alan modeli Fiat Freemont’u satışa sundu. Fiat showroomlarında da yerini alarak SUV tasarım ve kullanım özellikleriyle öne çıkan Fiat Freemont 94 bin TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Sınıfında hem en büyük hem en güvenli olabilme iddiasıyla yollara çıkan Fiat Freemont modelimizle ise yeni bir müşteri kitlesine hitap ediyor olmanın da heyecanını taşıyoruz. Avrupa pazarında şimdiye kadar 35 bin adetten fazla müşteri tarafından tercih edilen ve İtalya’nın bu sene en çok tercih edilen SUV modeli unvanına sahip Fiat Freemont, fuar kapsamında da ziyaretçi ve müşterilerden yoğun ilgi görüyor. Sene sonuna kadar 400 adet civarında satılmasını hedeflediğimiz Fiat Freemont’tan yaklaşık 1 haftada 160 adet satılması, gelecek planlarımız açısından büyük önem taşıyor” açıklamasını yaptı.



Manuel ve otomatik seçeneği

Ülkemizde sadece 2.0 litrelik 170 HP’lik Multijet motorla satışa sunulan Fiat Freemont, hem önden çekişli hem de dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. Ön tekerlekten çekişli versiyonlar 6 ileri manuel şanzımanla satın alınırken, 4 tekerlekten çekişli versiyonlar ise standart olarak sunulan 6 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. lansmana özel indirimle 94 bin TL’den başlayan anahtar teslim başlangıç fiyatıyla dikkat çeken 2.0 litre motorlu ve 6 ileri manuel vitesli Fiat Freemont versiyonları, Urban adı verilen donanım seçeneğiyle müşterilerin beğenisine sunuluyor.

 Fiat Freemont’un Urban donanım seçeneğinde 6 havayastığı, anahtarsız çalıştırma sistemi, 5 koltuklu oturma düzeni, çift iklimlendirmeli manuel klima, hız sabitleyici, dokunmatik ekranlı, direksiyondan kumandalı CD/MP3 çalarlı multimedya sistemi, USB ve AUX girişiyle 17 inçlik alaşım jantlar standart olarak sunuluyor. 6 ileri otomatik şanzıman ve 4 tekerlekten çekişli Fiat Freemont modelleri ise 115 bin TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla ve Lounge adı verilen tek ve daha zengin donanım seçeneğiyle müşterilerin beğenisine sunuluyor.

Fiat Freemont’un Lounge adı verilen donanım seçeneğinde ise 6 havayastığı, ABS, ESP, Hillholder, TSC, ERM ve EPP gibi aktif güvenlik sistemleri, 7 koltuklu oturma düzeni, 3 bölgeli iklimlendirmeli otomatik klima, DVD/SD/CD/MP3 oynatıcılı multimedya sistemi, Türkiye haritalı entegre navigasyon sistemi, Alpine ses sistemi, 8.4 inç dokunmatik ekran, geri görüş park kamerası, karan lık sensörü, deri döşeme koltuklar, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, ısıtmalı ön koltuklar, Bluetooth sesli kontrol sistemi, krom kapı kolları ve tavan rayları; 19 inçlik alaşım jant gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Fiat markasını uygun fiyatlı otomobilleri ve uygun bakım maliyetleriyle de hatırlıyoruz. Ancak marka Freemont ile bu özelliklerden kalite algısı ve konfor konusunda birçok değişim yapmış. Fiat’ın Amerikan Chrysler’i satın almasıyla bu markanın Amerikan pazarındaki araçlarını Fiat markası adıyla Avrupa’da satma stratejisinin bir ürünü olan Freemont, Dodge Journey ile aynı altyapıyı kullanıyor.

Tasarıma baktığımızda marka, eski nesilde kullandığı yuvarlak hatlarının yerini daha keskin ve
dinamik çizgilere bırakmış. Ortaya çıkan tasarımda da Dodge Journey’den de detayları net bir
şekilde görmek mümkün. Ön bölümde kullanılan büyük ızgara ve marka logosu otomobile güçlülük
hissi katmış. 

Yan bölüme gelindiğinde düz bir çizgi halinde uzanan tavan yapısı içeride iyi bir baş mesafesini sunabileceğinin sinyallerini veriyor. Arka bölüme geldiğimizde ise yuvarlak şekilde sıralanmış led destekli stop grubu dikkat çekiyor. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Freemont 4888 mm uzunluğa, 1878 mm genişliğe, 1705 mm yüksekliğe ve 2890 mm aks mesafesine sahip.

Otomobilin içerisine geçtiğimizce siyah tonların ağırlıklı olduğu bir iç mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik Fiat markasına göre üst seviyelerde. Bu durumu deri detaylar destekliyor. 

Orta konsolda 8” lik bir ekran yer alıyor. Bu ekrandan tüm multimedya işlemlerinizi gerçekleştirip, gerektiğinde ise geri park kamerası olarak kullanabilirsiniz. İçeride ufak eşyalarınız için kapı kenarlarında ve vitesin ön bölümünde yeterli miktarda alan bulunuyor. İç mekânda dikkat çeken bir başka detay ise el freni kolunun olmayışı. 

Eski model araçlardaki ayakla çekilen bir el freni tasarlanmış. Tüm marka ve modeller elektronik park frenine geçerken Fiat Freemont’da bu detayın böyle eski bir teknolojiyle sunulması şaşırtıcı! Sürüş pozisyonuna erişmede hiçbir sıkıntı yer almazken, yüksek sürüş pozisyonu daha iyi bir görüş açısını bize sağlıyor.

Önde ve arkada oturanlara sunulan alan yeterli seviyede. Fiat Freemont içeride sunduğu geniş hacmin yanı sıra bagaj konusunda da yüzünüzü güldürüyor. 540 litrelik bagaj hacmine sahip olan otomobil koltuklar yatırıldığında bu alanı 1461 litreye çıkarıyor.

Fiat Freemont gücünü 2,0 litre dizel Multijet üniteden alıyor. Bu motor 4000 d/d’da 170 Bg güç ve 1750 ila 2500 d/d’lar arasında 350 Nm tork üretiyor. Dört tekerden çekiş sisteminin yer aldığı Fiat Freemont, 2,0 litrelik üniteyi 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine etmiş. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11,1 saniyede tamamlarken maksimum 184 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ise ortalama tüketim değeri 7,3 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında ise 8.5 tüketim ortalaması yakaladık.

Fiat Freemont’da yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede özellikle asfalt sürüşlerinde size irili ufaklı çukurları hissettirmiyor. Hafif arazi kullanımlarında da konforlu ve stabil bir sürüşü size vadeden Fiat Freemont, yumuşak süspansiyonların dezavantajını virajlarda görüyor. Yumuşak süspansiyonlar özellikle virajlarda fazla karoser salınımı yaparak sıkıntı yaratabilir. Hissiz direksiyon bir diğer problem. Ancak korkmayın ESP sistemi zamanında devreye girerek aracı yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.

Fiat’ın ilk SUV modeli olan Freemont çarpışma testinden başarıyla çıktı. Bu araç için Fiat demek ne kadar doğru bilmiyoruz ama önünde Fiat logosu taşıyan bu Dodge Journey EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Freemont’un yaşam alanı önden çarpışma testinden sonra stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Değişik boylardaki mankenlerle ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde ise
direksiyon kolonunun sürücüye biraz daha fazla darbe iletebileceği tepsi edilerek ortalama koruma sağladığı tespit edildi. 

Ön yolcunun vücudunun tamamı ise her durumda mükemmel korundu. Freemont maksimum puanları yan bariyer çarpışma testinde aldı. Bu testte mankenin vücudu mükemmel korundu. Yan direk çarpışma testinde ise göğüs bölgesinde ortalamanın altında koruma sağlandığı ve kaburga kısmında baskı
oluştuğu tespit edildi. 

Aktif kafalıklara sahip Freemont’un ön koltuk kafalıkları arkadan çarpışma anında hareket ederek kamçı etkisini mükemmel şekilde engelledi. Bu testin sonucunda Freemont koltuklarının mankenin ense ve boynunu çok iyi koruduğu görüldü.

Amerikan menşeli bir aracın logolarını değiştirerek Avrupa pazarlarına sunmak ilk bakışta anlamsız bir girişi olarak değerlendirilebilir. Ancak Fiat Freemont’u kullanınca bunun böyle olmadığı görülüyor. Araç boyutlarıyla gerçek bir SUV. İç mekan kalitesi makul seviyede ama Amerikan izlerini görmek mümkün. Buna karşın akıllı koltuk yapısı, 3. Sıra koltuğuyla pek çok kişiyi memnun edebilecek bir araç. 2 litrelik dizel
motor aracı başarıyla taşıyor. Fakat performans anlamında zayıf kaldığı bir gerçek. En büyük başarısı ise yakıt tüketiminde. Otomatik vitesli, ağırlığı 2 ton olan bir SUV’nin az yakmasını beklemek çok mantıklı değil. Ama Freemont bunu başarıyor. 
Benim kullanımımda yakaladığım 8.5 litrelik ortalama değer böyle bir araç için makul kabul edilmeli. Tabii arazide bu değerin bir miktar artması beklenebilir. Arazide aracın dört teker sistemi hafif ve orta zor koşullar için yeterli. Ancak elektronik sistem ağır arazi için tasarlanmamış. Zaten aracın açıları da bu tip zorlamalara uygun değil.

7 koltuklu Fiat'ın jeep segmentindeki aracı Freemont, kalabalık ailelerin gözdesi olmaya aday. A'dan Z'ye her türlü konfora sahip olan araç, gizli bagajları ile de beğeni topluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder