7 Kişilik Otomobiller Fiyat Listesi


7 koltuklu (MPV) araçların fiyatlarını sizler için derlemeye devam ediyoruz. Listenin zirvesinde daha önce hazırladığımız 7 kişilik otomobiller fiyat listesinde olduğu gibi BMW X5 blunuyor. Listenin en sonunda ise DFM Succe var.

Genel olarak söyleyecek olursak fiyatlar bir miktar artış durumda. Birçok 7 koltuklu araçta fiyatlar 500-3000TL arasında yükselmiş durumda.

Hundai Santa Fe 163.900 TL'den 165.000 TL'ye çıkmış durumda. Benzer şekilde BMW X5 Ford S-Max, Reanaul Grand Scenic, Ford Grand C-Max, Nissan Qashqai 2, Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L fiyatları yükselenen araçlar. Chevrolet Captiva ve Renault Grand Scenic'te ise fiyatlar düşmüş durumda. Chevrolet Captiva'da Ekim 2013 fiyat listesi ile karşılaştırdığımızda 1.400 TL ile 9.560 TL arasında fiyat indirimi var.

Marka ModelMinMax
1 BMW X5341.186341.186
2 Hyundai Santa Fe165.000165.000
3 Fiat Freemont 2.0 Multijet AWD Lounge94.650122.550
4 Chevrolet Captiva89.91089.910
5 Seat Alhambra  79.00079.000
6 Ford S-Max84.455124.075
7 Mazda 574.77574.775
8 Renault Grand Scenic71.70077.700
9 Citroen Grand C4 Picasso77.95077.950
10 Opel Zafira Tourer70.10098.251
11 Ford Grand C-Max68.98970.650
12 Nissan Qashqai 267.47085.600
13 Peugeot 500861.43061.430
14 Toyota Verso56.60099.460
15 Fiat Doblo Panorama55.70064.800
16 Dacia Lodgy 1.5 Dci42.59044.700
17 Fiat 500L42.75061.050
18 DFM Succe29.99929.999

Not: Fiyatlar Aralık 2013 itibari ile güncel fiyatlardır.



7 Koltuklu Araçlar Sahibinden

Yeni yıla artık sayılı günler kaldı. Koca bir yılı arkamızda bırakıyoruz. Siz de belki de 2013 yılında yeni bir 7 koltuklu araç sahibi oldunuz, ya da belkide 7 kişilik bir araç sahibi olmayı yeni yıla, 2014'e bıraktınız. Bu ay yani Aralık 2013 itibariyle araçların fiyatlarının en düşük olduğu seviyeler. 2014 ile birlikte fiyatlar yine yüksek seviyelere çıkacak.

7 koltuklu bir  MPV sahibi olmak istiyorsanız şu sıralar en iyi dönem olabilir. Doğal olarak 0 kilometre bir araç almaya düşünmeyebilirsiniz. O zaman da 2. el bir araç almak için internet sitelerinden faydalanabilirsiniz. Yeterli bir bütçe yok ise ilk sahibinden, temiz  2. el bir otomobil pekala tercih edilebilir.

Yeni Aile Otomobili Citroen C4 Picasso

Aile otomobili deyince aklına ne geliyor? Eminim ilk etapta aklınıza sedanlar geliyor. Ama Avrupa'da hayat biraz daha faklı orada aile otomobili deyince akıllara ilk önce gelen station vagonlar, sonuçta büyük ve kullanışlı bir bagaja ihtiyacınız var. 1990'lı yılların ikinci yarısında yepyeni bir sınıf bu fikri de biraz değiştirdi: minivanlar.

Aslına bakılırsa minivanların ilk çıkışı 1983-1984'lere denk geliyor. Üstelik hem Amerika'da hem Avrupa'da aynı zamanda iki farklı van yollara çıkmıştı. Bunlardan bir tanesi Voyager diğeri de Espas yani Renault ve Crysler’den bahsediyoruz. Ancak bu otomobiller oldukça büyüktü, günümüze göre çok büyük değildi ama o yıllara kıyaslandığında neredeyse minibüs büyüklüğündeydi.

Daha sonra compact aileler için compact sınıf mini van düşüncesini Renault ortaya koydu ve ilk nesil Scenic ile bu yolu açtı. Hemen arkasından da diğer markalar da yep yeni modeller ile bu sınıftan yer kapmaya başladı.Bunlardan biri de Citroen.

Citroen C4 Picasso ile gerçekten ilginç tasarımlı bir otomobil ile bu sınıfa deyim yerinde ise rüzgar gibi girdi ve Türkiye’de de bu sınıf içerisinde büyük ilgi gördü. 

Bence aracın 2 tane önemli özelliği var. Bunlardan ilki tasarımı. Çünkü önü ve arkası birbirine o kadar çok benziyordu ki uzaktan profiline baktığınızda aynalar olmasa neresi ön neresi arka anlamak mümkün değildi. İkinci özellik ise elbetteki ismi: dünyaca ünlü ressam Picasso’nun adını taşıyordu.

C4 Picasso’nun burun tasarımı yollardaki en ilginç tasarımlardan bir tanesi, zaten Citroen ilk günden beri ya farklı teknoloji ya da farklı tasarımlar ile hep kendinden söz ettirmeyi başarmış bir marka.  Ve bugün de öyle.

Yeni C4 Picasso bunu sağlayan en önemli tasarım elementi elbette far yapısı. Dikkatli bakarsanız her iki köşede de 3 farklı aydınlatma var. En üstteki far gibi görünse de aslında gündüz farı. Hemen altın da tabi ki farlar var. En altta da sis farları. Gündüz farları gündüz hareket halinde iken otomobile oldukça sinirli bir görünüm veriyor. Bence de çok ilginç üstelik yeni nesil Citroen ızgarasının üst kolunun da bu farın üzerine kadar uzatılması daha şık bir görüntü elde edilmesini sağlıyor. Aslında buna kaş ve göz de diyebilirsiniz.

Citroen C4 Picasso’nun profilinden bahsedecek olursak özellikle boyutlardan bahsetmemiz gerekiyor. Bu otomobilin uzunluğu 4428 mm yani compact sınıf hatchback ve sedan arasında. Aks mesafesi ise 2785 mm. Yani compact sınıftaki bir araç için oldukça uzun. Bu da elbette iç mekanda oldukça geniş bir alanın olduğunun habercisi. Profil tasarımında gerçekten çok fazla detay var. Bunlardan 3 tanesinden bahsetmek istiyorum.

 1. Son derece eğimli olan ön sütun kolu ile ile otomobilin burun yapısı oldukça kısalmış ve kabin de öne doğru çekilmiş gibi görünüyor. Halbuki burada sadece kokpit var. Yani iç mekan kullanımı anlamında pek avantaj sağlamıyor, ama ferahlık sağladığı kesin. 

2.Bu kadar eğimli bir ön sütun da kelebek camını zorunlu kılıyor. Bu kelebek de özellikle sürücünün işini kolaylaştırıyor. Çünkü son derece ince yapılı olan bu iki sütun ve bu kadar büyük bir cam virajlarda çok geniş bir görüş açısı sağlıyor.

          3. Neredeyse bütün cam alanını çepeçevre saran kromajlı çerçeve: Özellikle de C sütunu çevresinde son derece geniş tutulması çok şık görünüyor.

Çok ilginçtir Citroen tasarımcıları burunda son derece cesur davrandıkları halde arkaya doğru geldikçe daha geleneksel bir hale bürünüyor. Arka tasarıma baktığımızda geleneksel otomobillerden bir farkı olmadığını görüyoruz. Yuvarlatılmış hatlar ve bu kadar büyük bir saç alan ve son derece büyük tutulmuş stop lambaları ilk göze çarpan tasarım detayları. Çok az eğimli arka cam ve spoiler de bir hatchback görüntüsünü tamamlıyor.

Bagaj kapağının altında çok önemli bir hacim var, sonuç ta bir aile otomobilinden bahsediyoruz. Hem kullanışlı hem hacimli bagaj her zaman takdir edilir. C4 Picasso da taktir edilmeli çünkü bagaj kapağının altında 537 lt’lik bir hacim var.

C4 Picasso’nun kısa burun yapısında 1,6 litrelik bir turbo dizel yatıyor. Aslında bu motoru çok uzun yıllardan beri hem Citroen hem de Peugeot kullanıyor. Aynı zamanda Ford, Mazda , Volvo gibi markalarda bu motorun ortağı olduğu için birçok farklı modelde de kullanılıyor. 
 Motor yeni nesil eHDi adını taşıyan versiyon. Maksimum gücü 115 beygir.

Gelelim iç mekan tasarımına aynı burun tasarımında olduğu gibi kokpitte gerçekten ilerici bir tasarıma sahip. Kokpit tasarımında temeli oluşturan özellik 2 tane ekran. Üstte ve ortaya yerleştirilmiş şekilde gösterge tablosu bulunuyor. Bu göstergelerin detayına bakacak olursak çünkü gerçekten de büyük bir ekran ile karşılaşıyorsunuz. Aynı son dönemde üst sınıf otomobillerde olduğu gibi. 

Bence işin güzel tarafı kişiselleştirilebilir bir ekran ile karşı karşıya olmamız. 3 farklı şekle çevirebiliyorsunuz ekranı. Yani tamamen grafik tasarımlar değiştirilebiliyor ve bu sırada renklerde değişiyor. Bunlardan bir tanesi geleneksel tarzda oluşturulmuş gösterge tablosu. Burada bildiğimiz tipte analog göstergelerin çizilmiş halleri var. Bunlardan birinin adı kubik diğerininki grafik. Yani aslına bakılırsa isimleri bile bence güzel seçilmiş. Geleneksel olanın adı ise Eliptik

Ekranda bize verilen bilgilere bakacak olursak. Gerçekten çok yoğun bir bilgi bombardımanı var. En üst bölümde saat, yakıt deposu, koltuklarda kimlerin emniyet kemeri takıp takmadığı, müzik sistemi ile bilgi ve dış sıcaklığı görebiliyorsunuz. Hemen altındaki bölümlerde ise motor devri, hız, motor soğutma sıcaklığı vb sizin ihtiyacınız olan kritik göstergeler var. Bununla birlikte yol bilgisayarı bilgilerini de izleyebiliyorsunuz.

Peki bu gösterge tablosunu diğerlerinden ayıran öğeler nelerdir? Eğer burda bir takım değişiklikler yapmak istiyorsanız sadece ekran temasını değiştirmiyorsunuz. Aynı zamanda direksiyonda sol tarafta alttaki bir çevirmeli düğme yardımı ile farklı menülere ulaşıyorsunuz. Ekranın büyük kısmı navigasyon olarak kullanılabiliyor. 

Ya da eğer arzu ederseniz Media’ya basıyorsunuz ve o anda kullandığınız müzik kanalı ya da sistemi ile ilgili bilgileri görüntüleyebiliyorsunuz. Bence buradaki en enterasan mod foto modu. Eğer isterseniz ekranın yaklaşık 2/3’üne istediğiniz bir fotoğrafı görüntüleyebiliyorsunuz. Bu sevdiklerinizin de bir fotoğrafı olabilir ya da çok sevdiğiniz bir görselin de.

Orta konsolda çok fazla bir büyüme yok, en azından görünürde yok. Çünkü temel olarak neredeyse bütün sistemlerin kumandaları renkli ve dokunmatik ekrana yüklenmiş. Sadece son dönemde çok sık karşılaşmaya başladığımız şekilde ekranın iki yanına dokunmatik bir takım düğmeler eklenmiş. Böylece ana menülere buradan kolayca ulaşılıyor. Örneğin müzik sistemine yada klima sistemine gibi. Bu düğmeye bastıktan sonra bütün diğer ayarları ekranın üzerindeki dokunmatik alanlarla yapıyorsunuz.

Birazda direksiyon simidinden bahsedelim. Açıkcası Citroen hep direksiyon simitleri ile adından söz ettirmiş bir markadır. Bunu hatırlatmakta fayda var. Çünkü 1950-60’lı yıllarda sadece tek bir kola bağlı direksiyon simidi ile ünlü olmuştu. Daha sonra yani 2000’li yıllarda ise direksiyon simidinin göbeği sabit ama simit döner vaziyette karşımıza çıktı. Şimdi ise aslında geleneksel bir direksiyon simidi var ama üzerinde o kadar çok düğme var ki, aklınızın karışmaması çok güç. 16 farklı kumada var direksiyonun üzerinde üstelik bunlardan 4 tanesi döndürülerek kullanılıyor. Yani aslında oldukça karmaşık bir durum.

C4 Picasso’nun bence en ilginç donanımlarından bir tanesi tavanda. Cam tavandan bahsetmiyorum, o zaten artık sıkça karşılaştığımız bir özellik. Çok az sayıda bir otomobil kaydırılabilir ön tavan yapısı sunuyor. Bu sistem sayesinde cam neredeyse baş hizasına kadar ilerliyor. Dolayısı ile son derece aydınlık bir alanda seyahat etmek mümkün olabiliyor.

C4 Picasso Citroen ve Peugeot'nun oluşturduğu PSA grubunda yeni EMP 2 platformunu kullan ilk otomobil ünvanını taşıyor. BU platformda neler değiştiğinde farklı otomobiller üretebiliyorsunuz: Öncelikle platformun ön tarafı sabit yani tüm otomobillerde ön taraf çok küçük değişiklerle (örneğin diz açıklığı) aynen kullanılabiliyor. Arka taraf da değiştirilebiliyor. Örneğin arka tarafa çok fonksiyonlu bir süspansiyon takılabilir. Ya da 4 tekerlekten çekiş sistemi eklenebiliyor. Yani araç çok amaçlı olarak alt sınıftan üst sınıfa ya da önden çekişten 4x4’e geçiş yapabiliyor.

Peki bu PSA platformu C4 Picasso’da neler hissettiriyor. Öncelikle eski nesil ile kıyasladığımız zaman yol tutunma anlamında ve konfor anlamında oldukça ileriye gittiğini söyleyebiliriz. 

Üstelik genelde Peugeot ve Citroen’de süspansiyonun sertliği ile ilgili çok tipik bir yaklaşım ile karşılaşırdık hep; örneğin karoser çok fazla yatardı ancak darbeler çok sert bir şekilde karşılanırdı ve özellikle arka süspansiyon çok gürültülü çalışırdı. 

C4 Picasso’da bunlar önemli ölçüde giderilmiş. Hem karoser çok fazla yatmıyor hem de darbeler eskisine göre daha yumuşak fakat daha iyi karşılanıyor.

Bu arada direksiyon sistemi de eskisine göre çok daha iyi çalışıyor. Hem ağırlığı iyi ayarlanmış hem de istediğiniz tepkileri gerçekten yeterince hızlı ve net veriyor.

Motor ve şanzumanda ise çok önemli bir yenilik yok. Motor daha önceden bildiğimiz 1.6 eHDi motor. Bu turbo dizel uzun yıllardan beri geliştirilerek birçok farklı markada kullanılıyor ve bu sınıfın içerisinde başarılı motorlardan bir tanesi. Özellikle "e" takısını aldıktan sonra yakıt tüketimi çok aşağılara geriledi. 

Şanzuman ise PSA grubunun uzun zamandır kullandığı otomatikleştirilmiş bir mauel şanzuman. 6 ileri olan bu şanzuman biraz daha geliştirildi eskisine göre bazı yerlerdeki tereddütleri azaltıldı ve geçişleri biraz daha hızlı hale getirildi.

Performans noktasına geldiğimizde C4 Picasso zaten kendi sınıfında kendini kanıtlamış bir araç. Bu hacim sınıfında çok daha fazlasını beklemek haksızlık olur. Üstelik 1500 devir civarında gelen yüksek çekiç gücü gerçekten etkileyici ve iri karoseri çok rahat ilerletiyor.  Ama bu arada EMP 2 platformu sayesinde bir önceki versiyona göre daha hafif olduğunu söylememiz gerekiyor.  Bu sayede hem performansa önemli bir katkı sağlanıyor hem de tabi ki yakıt tüketimine.

Gelelim en kritik noktaya, yakıt tüketimine. Çok şaşırmaya gerek yok bu motor hem makul performansı hem de düşük yakıt tüketimi ile zaten farklı modellerde yıllardır kullanılıyor. Bu motor ve şanzuman ikilisi ile İstanbul’da sıkışık şehir içi kullanımı dahil olmak üzere 100 km’de 6,5 litre yakıyor ve 2 farklı güzargahta aracı kullandığımız için şehir dışında da aracın ne kadar yaktığını ölçme imkanımız oldu. Araç şehir dışı ortalama 100 km’de 4,9 litre yakıyor. Gerçekten çok başarılı.

Fren sistemi ile ilgili olarak ise bir eleştirimiz olacak.  Durdurma ve yavaşlatma konusunda bir itirazım yok ama Dozlama konusunda biraz daha iyi olabilirdi. Fren pedalına ilk bastığınızda çok az bir yavaşlama hissediyorsunuz ama birkaç santim daha pedalı ittirdiğinizde bir anda yavaşlama çok güçlü hale gelmeye başlıyor. Yani daha iyi dağıtılmış bir dozajın tercih ederdim doğrusu.

C4 Picasso’da en çok beğendiğimiz şey geniş görüş alanı oldu. Tasarımda bahsederken değinmiştik, çok fazla cam alanı ve özellikle sütunların yapısı sayesinde gerçekten son derece ferah bir otomobil içerisinde seyahat ediyorsunuz. Kendinizi neredeyse akvaryumun içeymiş gibi hissediyorsunuz. Ve bu da her şartta trafiği izleyebilmenizi sağlıyor.

Sonuç olarak; C4 Picasso hem ilginç tasarımı hem de kullanışlılık özellikleri ile kendi sınıfında farklı bir noktaya oturuyor. Eğer geniş bir aile iseniz ya da hobileriniz varsa yani arka koltuklar ve bagajlar  ile birlikte farklı kullanışlılık özellikleri arıyorsanız, bununla birlikte düşük yakıt tüketimi de sizin için önemli ise C4 Picasso’yu kesinlikle öneriyorum. Ayrıca Citroen'in Grand C4 Picasso adı ile 7 koltuklu versiyonu da bulunuyor. 

Bir yazımızın daha sonuna geldik görüş ve önerileriniz için aşağıdaki yorum kısmını kullanabilrsiniz....



7 Koltuklu Citroen C4 Picasso Tanıtım Filmi

Belki televizyonlarda görmüşsünüzdür, son günlerde Citroen C4 Picasso'nun reklam filmi yayınlanıyor. Türkçe yayınlanan reklam filmini bulamadım ama farklı bir  C4 Picasso reklam filmi buldum, onu sizlerle paylaşmak istedim. iyi seyirler... -----------------------------------

7 Koltuklu Dacia Lodgy Segment Lideri

Dacia Lodgy 2013 yılı itibariyle 4409 adet satış adedine ulaşarak M1 (tek hacimli araçlar) kategorisinde %42.2 oranla segment lideri oldu.
  • 5 koltuklu ve 7 koltuklu olarak piyasada yerini alan Dacia Lodgy'nin 7 koltuklu aracında en arkada 2 yolcunun rahatça seyahat edebileceği 2 koltuk daha bulunuyor,
  • Lodgy 42.590 TL'den (fiyat Listesi) başlayan fiyatları ile de otomobil sahiplerinin dikkatini çekmeyi başardı,
  • Ayrıca Dacia Lodgy geniş bagaj hacmi ilede ticari araçlara göre önemli bir alternatf oluşturuyor,
  • Bir çok yük ve eşyayıtaşıyabilen Lodgy K ve SRC belgesi gerekmiyor,
  • Araç satın alındıktan itibaren ilk muayene 3 yıl sonra, sonraki muayeneler ise 2 yılda bir,
  • Lodgy ile İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nden gönül ferahlığı ile geçebilirsiniz,
Dacia, binek + hafif ticari pazardan aldığı % 4.4 pay ile Türkiye pazarında hızla yükseliyor. 2012 yılını 10. sırada tamamlayan Dacia, Lodgy ve Dokker modelleri ile ürün gamını zenginleştirerek Eylül 2013 sonu itibarıyla toplam pazarda markalar sıralamasında 7. sırada yer alıyor.

7 Koltuklu Renault Grand Scenic Ruhu

Keşke Türkiye'de ne kadar 7 koltuklu araba satılabildiğini bilebilseydik. Renault gibi araç üreticileri mutlaka bu istatistikleri ellerinde bulunduruyorlardır. Tam olarak emin olmamakla birlikte Türkiye'de en çok satın alınan 7 kişilik araç Renault Grand Scenic'tir diye düşünüyorum. Ayrıca şunu da biliyoruz ki her 10 kişiden 9'u hizmet kalitesinde dolayı yine Renault'u tercih ediyor.

Özellikler

  • Rekor seviyedeki iç mekan,
  • Özel olarak geliştirilmiş modüler sistem,
  • Rekor iç mekan genişliği,
  • En üst düzey kabin konforu,
  • Son derece makul yakıt düzeyi: 100 km'de 4.7 litre,
  • Pazarın en iyi tutumluluk ve sürüş keyfi oranı: 128gr CO2,
  • EDC vites kutusu: konfor, tutumluluk ve tepkisel,
  • Güvenlik en üst seviyelerde her türlü aktif ve pasif güvenlik sistemleri araçta bulunuyor,
  • Kişiselleştirilebilir renkli TFT ekranlı gösterge paneli,
  • 7 koltuklu oturma sistemi ve bagaj zeminine gizlenebilir 3.sıra koltuklar,
  • ABS ve ESC,
  • Hız ayarlayıcı ve sınırlayıcı,
  • Elektrikli park freni,
  • Katlanabilir koltuklar,
  • 7" dokunmatik ekran
  • R-link: internet bağlantılı multimedya sistemi,
  • 17" jantlar,
  • Enlemesine tavan barı,
  • Fiyat: 77.700 TL
Aslına bakarsanız 7 koltuklu  Renault Grand Scenic'in özelliklerini saymakla bitiremeyiz. Türk insanının neden bu aracı tercih ettiğini anlamak güç değil doğrusu. Yeni çizgileri ile yeniden tasarlanan özgün ruhlu Renault Grand Scenic'e bakmadan geçmeyin. 

Pratik ve Keyifli 7 Koltuklu Aile Otomobili Mazda 5

Mazda 5 farklı çizgileri ile alışılmışın dışında bir tasarım ile karşımıza çıkıyor. Dinamik görüntülü gövde yapısı tasarıma çekici bir hareketlilik kazandırarak diğer MPV'den ayrılıyor. Gövdedeki dalgalanıyormuş gibi görünen çizgili hatlar sayesinde araç dururken bile hareket halindeymiş hissi uyandırıyor.





Sürgülü Kapılar: Sürgülü kapıların uzaktan kumandalı ve işlevsel olması yük indirme ve bindirmelerde büyük kolaylık sağlıyor. Geniş sürgülü kapılar tek dokunuşla açılabiliyor. Mazda'nın resmi internet sitesine göre Mazda 5 sürgülü kapıyla gelen ilk MPV. Ayrıca sürgülü kapılarda insanların kapılara sıkışmasını önlemek amacıyla elektrikli sensörler kullanılıyor.




Koltuk Sistemi: Esnek Karakuri koltuk sistemi ile  Mazda5 7 koltuklu aile otomobilleri arasındaki farkını ortaya koyuyor.

İç Ortam: Mazda 5'in içine girer girmez sportif koltuklar dikkatimizi çekti. Bu da araca daha etkileyici bir hava katmış. İnce işçilik adeta ben buradayım diyor. Ayrıca tüm göstergeler öyle konumlanmış ki, gözünüzü yoldan ayırmadan tüm göstergeleri takip edebiliyorsunuz.

Performans: Böyle sportif bir araç olunca insan ister istemez performans arıyor. Performans konusunda en dikkat çekici özellik hassas yol tutuşu ve özellikle sürüş anındaki çeviklik. 7 koltuklu Mazda 5'te güçlü bir motor yerine direksiyonu, şasiyi ve süspansiyonu birlikte hareket ettiren bir sistem sayesinde aracın performansı arttırılıyor.

Performansı daha üst seviyelere çıkarmak amacıyla gövde materyalleri hem sert imal edilmiş hem de hafif.  Böylece süspansiyon ve şasi mekanizması için güçlü bir altyapı oluşturulmuş.

Daha sert, güçlü gövde materyalleri Daha çevik ve hassas bir sürüş deneyimi sağlar.

Güvenlik: Mazda 5'te hem pasif hem de aktif güvenlik unsurları en üst düzeyde sunuluyor. Bunlar: Acil Durum Sinyal Sistemi (ESS), Dinamik Stabilite Kontrolü (DSC) ve Çekiş Kontrol Sistemi (TCS), Mazda Gelişmiş Darbe Önleme Sistemi (MAIDAS)

Teknik Özellikler Mazda 5
Hacim (cc) 1560
Yakıt türü Dizel
Maksimum güç 115 PS 
Maksimum tork 270 nm / 1750 rpm
Şanzıman 6 ileri
Uzunluk (mm) 4585
Genişlik (mm) 1988
Yükseklik (mm) 1615
Aks mesafesi (mm) 2750
Ağırlık, sürücü hariç (kg) 1415
Yakıt deposu (lt) 60
Bagaj hacmi (lt) 158
Maksimum sürat (km/s) 180
Hızlanma 0-100 km/s (sn) 13,7
Şehir içi (lt) 4,6
Şehir dışı (lt) 6,4
Birleşik (lt) 5,2
CO2 emisyonları (g/km) 138
Frenler Arka Disk Çapı (mm) 302
Frenler (Havalandırmalı ön fren diski çapı mm) 300
7 Koltuk  Standart
Fiyat  74.775 tl


7 Koltuklu Yeni Grand C4 Picasso Türkiye'de Yollarda

7 koltuklu Yeni Grand C4 Picasso artık yollarda görebilirsiniz. Citroen'in resmi internet sitesinde yayınlanan habere göre her yolcunun kendini evinde hissetmesi amacıyla tasarlanan Grand C4 Picasso'nun ayarlanabilen 3. sıra koltukları ile oturma kapasitesi 7'ye kadar çıkabiliyor.

Araç 7 koltuklu olunca doğal olarak akla sıkışık oturma düzeni geliyor. Ancak Citroen uzmanları 2.  ve 3. koltukla oturanların maksimum oturma alanına sahip olduklarını vurguluyorlar.

2. ve 3. sıra koltuklar birbirinden bağımsız ve ayarlanabiliyor, yatırılabiliyor. Tercihinize göre ön koltuğu da yatırabiliyorsunuz. Böylece 2.75 cm'lik devasa bir yükleme alanına da sahip oluyorsunuz.

3. sırada oturan yolcuların bir avantajı da kendilerine ait havalandırma düzeneklerinin olması. Grand C4 Picasso'da 3. sırada oturan yolcular kayırılıyor sanki, ne dersiniz?

Satın alacağımız araç ne olursa olsun en önemli faktörler fiyat ve yakıt tüketimi:

Fiyat: 7 koltuklu Grand C4 Picasso (1.6 e-HDi Intensive ETG6 7 kişilik) kampanyalı anahtar teslim fiyatı 77.950 TL.
Yakıt Tüketimi: 100 km'de 4 lt.

7 koltuklu araçların fiyatlarını merak ediyorsanız: Fiyat Listesine bir gözgezdirmenizde fayda var.

7 kişilik Yeni Grand C4 Picasso ile ilgili paylaşacağımız bilgiler şimdilik bunlar. Siz de görüşlerinizi bizimle paylaşırsanız çok seviniriz.

7 Koltuklu Otomobillerden hangisini tercih edersiniz? - Anket

7 Koltuklu Fiat Doblo Panorama

Son zamanlarda reklamlarda görmüşsünüzdür Fiat Doblo'nun Panorama'sını. Reklamı seyreder seyretmez bu araç 7 koltuklu diye düşünmüştüm ancak hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. Fiat Doblo Panorama'da 7 koltuk seçeneği opsiyonel olarak sunuluyor. 29 Ekim 2013 itibari ile de opsiyonel 7 koltuklu versiyonun farkı 770 TL.

Hatırlayacağınız üzere 7 koltuklu olarak sunulan Fiat Freemont ve  Fiat 500L Living'den ayrıntılı olarak bahsetmiştik.  Fiat Doblo Panorama'da 7 koltuk özelliğinin opsiyonel olarak sunulmasını Fiat'ın bir stratejisi olarak da değerlendirebiliriz.

Fiat Doblo Panorama'nın tavsiye edilen anahtar teslim fiyatları ise şöyle;

1.6 105 HP MJET E5 ESP
55.200
1.6 90 HP MJET E5 COMFORTMATIC
58.850
PREMIO 1.6 105 HP MJET E5
60.200
PREMIO 1.6 90 HP MJET E5 COM.
63.850
PREMIO BLACK 1.6 105 HP MJET E5
60.700
PREMIO BLACK 1.6 90 HP MJET E5                 COMFORTMATIC
64.350

7 koltuklu araçlara odaklandığımız internet sitemizde Fiat Doblo Panorama'dan ayrıntılı olarak bahsetmek isteriz doğrusu. Şimdilik fiyatlarla yetinelim.

Sonuç olarak Fiat Doblo Panorama'ya 7 koltuklu olarak sahip olmak isterseniz 770 TL fark ödeyerek, aracın arkasına iki koltuk daha eklettirebiliyorsunuz.

Yeni Toyota Verso - 7 Koltuklu Şık Aile Otomobili

Güzel Türkiyemiz'de birçok konuda kavram kargaşası yaşandığı gibi otomotiv sektöründe de bu kavram kargaşası devam ediyor. 7 koltuklu araçları anlattığımız sitemizde yayınlanan yazıları hazırlarken her yazı için hazırlık süreci geçiriyorum ve yazacağım konu ile ilgili kaynak taraması yapıyorum. Daha önceki kaynak taramalarında olduğu gibi Toyota Verso ile ilgili de tarama yaparken karşılaştığım bir kavramdan bahsetmek istiyorum: "aile otomobili".

7 koltuklu araçlardan bahsedilirken genellikle bu tarz araçlar için "aile otomobili" diye bahsediliyor. Eğer öyle ise şu soruyu sormam gerekiyor: 7 koltuklu araçlar aile otomobili ise 5 koltuklu araçlar ne aracı? Pek tabi 5 koltuklu araçlar da aile otomobili olarak değerlendirilebilir. Bence dense dense 7  koltuklu araçlar için "çok amaçlı geniş aile otomobili" denmeli (çok oturgaçlı götürgeç gibi oldu:)). Ayrıca 7 kişilik araçları sadece aile otomobili olarak da değerlendirmek doğru olmaz. Arka koltuklar yatırılarak bir yük taşıma aracı olarak da kullanılabilir.


7 koltuklu otomobillerden bahsederken Toyota Verso'dan bahsetmeden olmaz. Bu yazımızda yenilenen ve "keskin bakış" olarak adlandırılan Toyota modelinden bahsedeceğiz.

Toyota'nın Mutlak Müşteri Memnuniyeti anlayışı Toyota Verso'da tamamen kendini göstermiş durumda. Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ve tamamen yenilenen Toyota Verso'da olumsuz olarak bahsedeceğimiz neredeyse hiçbir özellik yok.


Genel özellikler
- Avrupa'da tasarlandı,
- Türkiye'de (Adapazarı) üretildi,
- İç ve dış mekan tamamen yenilendi,
- % 40 görüntüde ve % 60 sürüş özelliklerinde 475'ten fazla parça değiştirildi,
- Geliştirilmiş süspansiyon,
- Güçlendirilmiş gövde mukavemeti,
- Sessiz sürüş için yalıtım detayları,
- 7 hava yastığı,
- Yokuş kalkış destek sistemi (HAC),
- Elektronik çekiş kontrol sistemi (TRC),
- Otomatik hız sabitleme,
- Akıllı giriş ve çalıştırma sistemi,
- Çocuk koltuğu sabitleme mekanizması,

Euro NCAP - Çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başaran Toyota Verso'nun puanları şöyle:
  • Yetişkin Güvenliği %96
  • Çocuk Güvenliğ %81
  • Yaya Güvenliği %50
  • Sürüş Güvenliği Desteği %71
Yakıt Deposu - 60 litre olarak tasarlanmış,
Bagaj Hacmi - 440 Litre
Yakıt Tüketimi
  • Şehir içi: 8.3lt
  • Şehir dışı: 5.6lt
  • Karma: 6.6lt
Ön tasarıma baktığımızda başlangıçtan itibaren saten siyah ve krom ayrıntıların ön plana çıktığı bir Verso ile karşı karşıyayız. Verso'nun üst modellerinde ise Xenon farlar ve LED farlarda bulunuyor. Yeni tasarımda 16 inçlik jantlar ile birlikte ilk defa karşılaştığımız 17 inç spor ve alüminyum jantlar da mevcut.


Bir otomobilde ne kadar çok oturma kapasitesi ve ne kadar çok yükleme alanı varsa o kadar iyidir. Yeni Verso'da tam 32 farklı oturma seçeneği sunuluyor, ikinci sıradaki koltuklar daha fazla hareket ettirilebiliyor ve 2. sıradaki koltuklar yatırılarak yükleme alanı genişletilebiliyor. 3. sıradaki koltukları yatırdığınızda ise 484 litre bagaj hacminiz oluyor. 7 koltuklu Verso'yu tercih ettiğinizde bagaj tabanının altında ek bir yükleme alanına da sizleri bekliyor olacak. Ayrıca araçta saklama alanları, eşya gözleri de bulunuyor.

Verso sadece 7 koltuklu değil ihtiyacınıza göre hem 5 kişilik hem de 7 kişilik olarak ayarlanabiliyor.

Ben cam tavansız yapamam diyorsanız Yeni Verso'daki 2340 X 1280 boyutlarındaki Skyview olarak adlandırılan cam tavan tam size göre.


Sizin de benim gibi yol bulma ve harita bilgisi kabiliyetiniz sıfırın altıda ise araçtaki Touch&Go Plus özelliği ile sunulan navigasyon sistemi ile kaybolmak tarih oluyor. Üstelik dokunmatik ve gelişmiş trafik bilgilerini de içeriyor. Touch&Go'nun daha birçok üzelliği bulunuyor: ekran üzerinden SMS alma ve gönderebilme, Akıllı telefon aracılığı ile internete bağlanma, USB aracılığı ile fotoğraf yükleme, sesli komut sistemi ve daha birçok Toyota uygulamaları.

Yeni Verso ile klasik anahtarların yerini akıllı anahtarlar alıyor. Motoru çalıştırmak ve durdurmak için Start/Stop butonuna basıyorsunuz ve keyfinize bakıyorsunuz. Yalnız burada önemli bir nokta var anahtar yok dediysek hiçbirşey de yok değil "Akıllı Giriş" anahtarınızı da kaybetmemeniz gerekiyor. 

Toyota Verso'nun 2 yıl / 60.bin km garantisi vardır ayrıca mekanik aksam 3 yıl / 100 bin km, boya 3 yıl, karoseri 12 yıl Toyota Onarım Güvence Sistemi kapsamındadır. Bu da demek oluyor ki 7 koltuklu Toyota Verso'nuzu gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
                      

7 Kişilik Otomobiller Fiyat Listesi

Elimden geldiğince 7 kişilik araçların  fiyatlarını sizler için toplamaya çalıştım. Önümüzdeki aylarda da fiyat listesini güncelleyerek sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Tahmin edebileceğiniz üzere listenin başında 307.397 TL'lik fiyatı ile BMW X5 başı çekiyor. BMW'i 163.900 TL'lik Hundai Santa Fe ve 94.650 TL'lik fiyatı ile Fiat Freemont takip ediyor.

Listenin en altında ise 29.999 TL'lik fiyatı ile DFM Succe bulunuyor. Aşağıdaki tabloda maksimum ve minimum fiyatları görebilirsiniz.

Marka / Model  Minimum   Maksimum
1  BMW X5 307.397 307.397
2  Hyundai Santa Fe 163.900 163.900
3  Fiat Freemont 2.0 Multijet AWD Lounge 94.650 122.550
4  Chevrolet Captiva 91.321 99.470
5  Seat Alhambra   79.000 79.000
6  Ford S-Max 77.965 120.930
7  Mazda 5 74.775 74.775
8  Renault Grand Scenic 72.700 77.700
9  Citroen Grand C4 Picasso 77.950 77.950
10  Opel Zafira Tourer 70.100 98.251
11  Ford Grand C-Max 68.405 70.070
 12  Nissan Qashqai 2 66.118 78.105
   13  Peugeot 5008 61.430 61.430
14  Toyota Verso 56.600 99.460
15  Fiat Doblo Panorama 55.200 64.350
16  Dacia Lodgy 1.5 Dci 42.590 44.700
17  Fiat 500L 41.950 60.300
18  DFM Succe 29.999 29.999

Not: Fiyatlar Ekim 2013 itibari ile güncel fiyatlardır.

7 Koltuklu Oturma Kapasitesi ile Hyundai Santa Fe (SUV) Yollarda

İSTANBUL (AA) - Hyundai’nin Spor Amaçlı Taşıt (SUV) modeli Santa Fe’nin üçüncü nesli Türkiye’de satışa sunuldu.

Hyundai'den yapılan açıklamaya göre,Santa Fe, sadece Türkiye için geliştirilen 184 HP gücündeki 2.0 litre dizel motoru, zengin donanımı, üstün sürüş özellikleri, akıllı 4x4 çekiş sistemi, sayısız güvenlik ekipmanları ve 7 kişilik oturma kapasitesiyle 158 bin 250 TL’lik fiyatıyla yollara çıktı.Santa Fe, sadece Türkiye için geliştirilen 184 Beygir Gücü (HP) gücündeki 2.0 litre dizel motoru, zengin donanımı, üstün sürüş özellikleri, akıllı 4x4 çekiş sistemi, sayısız güvenlik ekipmanları ve 7 kişilik oturma kapasitesiyle 158 bin 250 lira'lık fiyatıyla müşterilere sunuldu.  



Hyundai’nin  “Storm Edge” isimli dizayn konseptine sahip olan Yeni Santa Fe,  altıgen ön ızgara, arkaya doğru ön farlar,  ergonomik ön konsolu, iç mekanı ve tüm yolcular için sunulan konfor ve güvenlik ekipmanlarıyla Santa Fe’nin SUV-D segmentine yeni bir soluk getirmesi bekleniyor.


Yeni Santa Fe, Türkiye için özel olarak geliştirilen 2,0 litre hacmindeki dizel motor ile ithal ediliyor. 184 HP maksimum güç ve 400 Nm maksimum tork sunan bu dizel motor, gücünü 6 kademeli otomatik şanzıman ve 2 ya da 4 tekerden akıllı çekiş sistemi ile yola aktarıyor. Yol durumuna ve sürüşe göre ön ve arka akslarda güç dağılımını otomatik olarak gerçekleştiren aracın arka kısmındaki otomatik yükseklik ayarı sayesinde stabilite  sağlanıyor. Santa Fe,tam otomatik ve Spor otomatik şanzıman gibi iki çalışma modu bulunan altı ileri otomatik şanzımana sahip.

Kavrama sistemiyle birlikte sarsıntısız ve hızlı geçişler sağlayan şanzıman, hızlı kullanımda manuel viteslere göre daha fazla performans sunuyor. Şehir içi kullanımda ideal olan tam otomatik moddaysa kompakt otomobillerin sürüş keyfi sağlanıyor. Santa Fe’nin bu yenilikçi şanzımanı, bilinen otomatik şanzımanlara göre 12 kilo daha hafif ve aynı zamanda yüzde 12 kadar daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Bu şanzıman sayesinde 0’dan 100 km/s hıza 10,9 saniyede çıkabilen ve 190 km/s’lik maksimum hıza ulaşan Yeni Santa Fe’nin ortalama yakıt tüketimiyse 100 km’de 5,6 litre gibi oldukça düşük bir rakama iniyor.






Normal sürüş koşullarında kompakt bir otomobil gibi iki çekerden aktarma yaparken, gerekli olduğunda da dört tekerden çekişe geçebilen otomatik bir anahtara sahip olan Santa Fe,Hyundai’nin FLEX STEER ismindeki üç farklı sürüş modu sunan direksiyon sistemi bulunuyor. İlk kez bir SUV’de öne çıkan bu özellik sayesinde seçilecek moda göre Normal, Spor ve Konfor açısından sürücüye ayrıcalık sağlanıyor. Bu modlar direksiyon üzerindeki bir tuşla değiştirilirken seçilen tercih anlık olarak 4.2 inç’lik LCD ekranda da görüntüleniyor.

Euro NCAP’ten  beş yıldız notunu alarak sınıfının en güvenli SUV’larından birisi olan  Santa Fe, yan bariyer çarpışma testindeki “Yetişkin Yolcu”  güvenliğinde yüzde 96 koruma oranıyla en yüksek puanı elde etti. “Çocuk Yolcu” kategorisindeyse D-SUV segmentinin en iyi derecelerinden birisi olan yüzde 89’u elde etmeyi başardı. Santa Fe, Elektronik Stabilite Kontrolü  (ESP) ve benzeri gibi teknolojik aktif güvenlik özelliklerin değerlendirildiği “Asist Güvenlik” kategorisinde de yüzde 86’lık bir skora imzasını attı.







Yayaların olası çarpışma anında minimum zararla kazayı atlatması için geliştirilen ve ilk kez yeni Santa Fe modelinde kullanılan “Aktif Kaput”, herhangi bir çarpma anına otomatik olarak yukarı doğru kalkarak yayanın omuz ve baş bölgesinden ciddi bir şekilde yaralanmasını ortadan kaldırmış oluyor. Bu sistemle birlikte Santa Fe “Yaya Güvenliği” kategorisinde elde ettiği yüzde 71’lik skora sahip.

Executive isimli donanım paketiyle satılan Yeni Santa Fe’de EBD ve HBA (Fren Destek) sistemli ABS frenler, TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme), ESP, VSM (Araç Stabilite Programı), yokuş iniş ve kalkış destek programları, sürücü ve ön yolcu için ön havayastıkları, perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı ve aktif ön koltuk başlıkları gibi birçok güvenlik donanımı sunuluyor.


Araçta ayrıca 60/40 oranında katlanabilen ikinci sıra koltuklar ve bagaj içerisine 50/50 oranında katlanabilen üçüncü sıra koltuklar, AQS hava kalitesi kontrol sistemi, elektrik kontrollü ve hafızalı sürücü koltuğu, deri direksiyon ve vites topuzu, ön ve arkada ısıtmalı deri koltuklar, dijital bilgi ekranı, Supervision gösterge paneli, geri görüş kamerası ve orta konsolda kamera ekranı, dijital pusula, elektronik kontrollü çift bölgeli klima, manuel kontrollü arka klima, soğutmalı kilitlenebilir torpido gözü, otomatik hız sabitleyici, otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, ön cam buz çözücü, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, anahtarsız giriş ve çalıştırma, 19 inç jantlar ve lastik basınç göstergesi, elektrikli, ısıtmalı ve katlanabilir dış dikiz aynaları, elektrikli açılabilir panoramik cam tavan, akıllı park asistanı (APA), xenon farlar ve far yıkama sistemi gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.

7 Koltuklu Volkswagen CrossBlue

Alman otomobil devi Volkswagen 2013 yılının il aylarında Detroit Otomobil Fuarı'ında 7 koltuklu olarak tanıttığı CrossBlue konseptinin üretime geçeceğini duyurdu.

Autonews internet sitesinin haberine göre;


  • Volkwagen artık aracı üretip üretmeme konusunu tartışmayı bıraktı,
  • CrossBlue verisyonun hangi fabrikada üretileceği kararı aşamasına gelindi,
  • Volkswagen'in yeni 7 koltuklu otomobil modelleri içerisinde crossover modeli CrossBlue ya Amerika'da ya da Meksika'da üretilecek,
Volkswagen Grubu Amerika Chattanooga Operasyonları CEO’su Frank Fischer'in bildirdiğine göre: “Henüz net bir karar verilmiş değil, ancak ekibim fabrikamızda üretimi yapılacak ikinci otomobili almak için büyük çaba sarf ediyor” dedi.


Amerika’nın Chattanooga kentindeki Volkswagen fabrikası hali hazırda ülke içinde satılan Passat Sedanların üretimi yapılıyor. 

Çıkan haberlere  göre 6 ya da 7 koltuklu olarak satışa sunulması beklenen CrossBlue’nun 4,986 mm’lik uzunluğu ile Touareg’den daha uzun olacağı söyleniyor. Dizel motoru ile arka elektrik motorları bir araya getiren hibrit ünitesine sahip olacak CrossBlue, çift kavramalı DSG şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak. CrossBlue’nun üretim versiyonunda benzinli ve dizel motor seçeneklerinin de sunulması bekleniyor.

7 Koltuklu Oturma Kapasitesine Sahip Fiat 500L Living Karşınızda

Fiat ailesinin yeni üyesi 7 koltuklu Fiat 500L Living versiyonu İtalya'da görücüye çıktı. Fiat 500L Living'in genel özellikleri ise şöyle:
  • Uzunluk : 4.5 metre,
  • Koltuk sırası : 3 koltuk sırası,
  • Oturma kapasitesi : 7 kişiye kadar,
  • Motor : 0,9 litre 105 HP Turbo ve 1,3 litre 85 HP turbo dizel,
  • Şanzıman : 1,3 litre 85 HP turbo dizel versiyonda otomatik şanzıman bulunuyor,
  • Fiyat : 39.900 TL başangıç fiyatı
Orta sınıf bir aile otomobilin özelliklerine ve ataklığına sahip bir araç ayrıca C segmenti bir araçtan  bekleyeceğiniz konfor ve kapasiteye de sahip.

Bir MPV'nin ferahlığına ve çok yönlülüğünü sahip olan 500L zengin aksesuar ve geniş renk yelpazesi ile de dikkatleri üzerinde topluyor. Ayrıca 6 ayrı döşeme seçeneği de sunması aracı satın alacaklar için oldukça fazla alternatif sunuyor.


Aracı satın almayı düşünüyorsanız her donanım paketinde iki ayrı renkten oluşan döşeme seçeneklerini de göz önünde bulundurabilirsiniz. Şöyleki;

  1. Pop Star versiyonunu satın almayı düşünüyorsanız kırmız-siyah veya gri-siyah renk kombinasyonlarını,
  2. Loungue versiyonunu kendinize daha yakın düşünüyorsanız gri-gri veya gri-bej renk kombinasyonunu tercih edebilirsiniz,

Ayrıca yukarıda bahsettiğimiz renk kombinasyonları sizi tatmin etmiyorsa kendi tercihleriniz doğrultusunda farklı renk seçenekleri ile de 500L'yi kişiselleştirebilirsiniz.

Otomobilin kullanıcısı olarak biraz kilolu olsanız bile 1,5 metrekareden daha geniş olan oturma kabini sizi fazlasıyla rahat ettirecektir. 500L Living'in uzaktan kumandalı ve geniş cam tavanı sayesinde de güneş ışınları aracınızın içini daha fazla aydınlatıyor.



Aracın iç kısmını kendi kişisel tercihlerinize göre şekillendirebildiğiniz gibi dış kısmınıda kişiselleştirebilirsiniz:

  • 16 ve 17 inçten oluşan 15 değişik çelik jant,
  • 11 farklı çift renkten oluşan 19 gövde rengi seçeneği ile toplamda 328 farklı yapıda kendi zevkinize uygun bir 500L Living tasarlayabilirsiniz,




Fiat Pazarlama Müdürü Özgür Süslü'nün bildirdiğine göre;

  •  500L C segmentide yer alan bir SW'den (station wagon) sadece 20 cm kısa,
  • Bununla birlikte araç 150 litre bagaj hacmine sahip,
  • 4.5 m'ye yakın uzunluğu ile ve sürüş keyfi ile de rakiplerinden keskin bir çizgi ile ayrılıyor,
  • 5 koltuklu kabinde 638 Litrelik bagaj hacmi yer alırken,
  • 2. sıra koltukların kaldırılması ile bagaj hacmi 1.704 litreye ulaşıyor
  • 5 kapılı 500L bir tanesi otomatik şanzımanlı olmak üzere 2 multijet II dizel ve Turbo Twinair dahil olmak üzere Haziran 2013'te Türkiye pazarına açılomış bulunuyor,
  • 500L Türkiye pazarında Pop, Popstar ve Rockstar versiyonları ile Türk halkının beğenisine sunuldu,
  • Bir diğer önemli detay ise crossover yeteneklerine sahip Rockstar dünyada ilk kez Türkiye'de satışa sunuldu. Bu da Türkiye'nin Fiat dünyasındaki önemini bir kez daha gözler önüne seriyor. 
Fiat kendi marka imajına önemli bir katkı sağlayan 7 koltuklu Fiat 500L Living ile küresel satış hacmine ulaşabilecek gibi görünüyor. Türk halkının ihtiyaçlarına cevap verebilecek kapasitede olan 7 Koltuklu Fiat 500L Living ile Fiat firması 2013 sonuna kadar 5.000 (beş bin) 500L Living satmayı hedefliyor.

Fiat Freemont 2.0 Multijet AWD Lounge

Türkiye pazarında adeta patlamalara sebep olan SUV pazarının İtalyan oyuncusu Fiat Freemont AWD çekiş sistemiyle ve 7 koltuklu oturma düzeni  ön plana çıkıyor

Fiat, 2012 İstanbul Autoshow Fuarı’yla birlikte SUV segmentinde yer alan Freemont’u satışa sundu. Yeni tasarım özellikleriyle ön plana çıkan Freemont, Chrysler Grubu ortaklığıyla geliştirildi. Dodge Journey ile aynı platformu paylaşan model Fiat logosuyla ayırt ediliyor.


Test konuğumuz olan aracın dış tasarımına baktığımızda geniş yapılı farları ve büyük krom kaplı ızgarasıyla onu diğer modellerden benzersiz kılıyor. Güçlü duruşu ve sportifliği karizmatik bir duruş sergiliyor.


 Derin ve eğimli ön camı ve kare aynalarıyla araç kaliteli bir duruş sergiliyor. Hafif arazi koşullarına da imkan sağlayan araç, AWD çekiş sitemiyle başarılı. Arka kısımda stop grupları bagaj kapağı ile ikiye ayrılıyor. Ön kısımdaki agresif görünüm kendini arka kısımda da belli ediyor.


 Fiat Freemont’un boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.88 metre, genişliği 1.87 metre, yerden yüksekliği 1.7 metre iken dingil mesafesi 2.89 metre olarak kayıtlara geçmiş.



7 Kişiye İmkan Var

Misafirimizin iç mekanına baktığımızda bir hayli geniş bir alan ile karşılaşıyoruz. Direksiyon simidinin ortasında büyük bir Fiat logosuna yer verilmiş. Araç kadranında yer alan kırmızı detaylar direksiyon ile uyumluluk içinde. Direksiyon simidi üzerinden hız sabitleme ve sınırlayıcı ile yol bilgisayarı ayarları yapılabiliyor. Direksiyonun arka kısımlarında kulakçıklar ile radyo frekansları ve ses düzeyini ayarlama gibi özellikler sunulmuş. Orta konsolun hakim olduğu iç mekanda sert ve yumuşak malzemeler yer verilmiş. 8.4 inçlik dokunmatik ekran klimadan tutunda navigasyona kadar bütün iç mekan özelliklerini kullanmak mümkün. Geri görüş kamerasının da bu ekrandan takip edilmesi başarılı olmuş. Araç içinde bol saklama gözlerine yer verilmiş. Arka koltuklarda da yolculuk etmek gayet keyifli. Arka koltukların üst kısmında kişiye özel klima özelliğine yer verilmiş ve konfor üst seviyede. Hemen ayaklar altında iki adet daha gizli saklama gözüne yer veriliyor. Üçüncü sıra koltuklarda da konfor sağlanmış. Bagaj kısmının sol tarafında ise araca monta edilmiş akülü el fenerine yer veriliyor.

2 Litrelik Multijet

Fiat Freemont’ta sağlamlığını kanıtlamış Multijet dizel motor görev yapıyor. Ülkemizde sadece 2 litrelik dizel seçeneği ile yer alan model 170 beygir güce sahip. Fiat Freemont, hem önden çekişli hem de dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. Ön tekerlekten çekişli versiyonlar 6 ileri manuel şanzımanla satın alınırken, 4 tekerlekten çekişli versiyonlar ise standart olarak sunulan 6 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. 350 Nm’lik tork değeriyle araç, alt devirlerde başarılı. Maksimum 184 kilometre hız yapan araç, 0′dan 100 kilometre hıza 11.1 saniyede ulaşıyor. Şehir içinde 100 kilometrede 9.6 litrelik yakıt tüketirken, bizim şehir içi sürüşlerimizde 10.2 litrelik tüketime imza attı. Lounge donanım seçeneğinde 6 havayastığı, ABS, ESP, Hillholder, TSC, ERM ve EPP gibi aktif güvenlik sistemleri, 7 koltuklu oturma düzeni, 3 bölgeli iklimlendirmeli otomatik klima, DVD/SD/CD/MP3 oynatıcılı multimedya sistemi gibi özellikler yer alıyor. 

Türkiye pazarına hitap eden SUV tasarım ve kullanım özellikleriyle birlikte AWD 4×4 çekiş sistemi ile öne çıkan Fiat Freemont  94 bin TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor.


Fiat, 2012 İstanbul Autoshow Fuarı’yla SUV segmentinde yer alan modeli Fiat Freemont’u satışa sundu. Fiat showroomlarında da yerini alarak SUV tasarım ve kullanım özellikleriyle öne çıkan Fiat Freemont 94 bin TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Sınıfında hem en büyük hem en güvenli olabilme iddiasıyla yollara çıkan Fiat Freemont modelimizle ise yeni bir müşteri kitlesine hitap ediyor olmanın da heyecanını taşıyoruz. Avrupa pazarında şimdiye kadar 35 bin adetten fazla müşteri tarafından tercih edilen ve İtalya’nın bu sene en çok tercih edilen SUV modeli unvanına sahip Fiat Freemont, fuar kapsamında da ziyaretçi ve müşterilerden yoğun ilgi görüyor. Sene sonuna kadar 400 adet civarında satılmasını hedeflediğimiz Fiat Freemont’tan yaklaşık 1 haftada 160 adet satılması, gelecek planlarımız açısından büyük önem taşıyor” açıklamasını yaptı.



Manuel ve otomatik seçeneği

Ülkemizde sadece 2.0 litrelik 170 HP’lik Multijet motorla satışa sunulan Fiat Freemont, hem önden çekişli hem de dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. Ön tekerlekten çekişli versiyonlar 6 ileri manuel şanzımanla satın alınırken, 4 tekerlekten çekişli versiyonlar ise standart olarak sunulan 6 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. lansmana özel indirimle 94 bin TL’den başlayan anahtar teslim başlangıç fiyatıyla dikkat çeken 2.0 litre motorlu ve 6 ileri manuel vitesli Fiat Freemont versiyonları, Urban adı verilen donanım seçeneğiyle müşterilerin beğenisine sunuluyor.

 Fiat Freemont’un Urban donanım seçeneğinde 6 havayastığı, anahtarsız çalıştırma sistemi, 5 koltuklu oturma düzeni, çift iklimlendirmeli manuel klima, hız sabitleyici, dokunmatik ekranlı, direksiyondan kumandalı CD/MP3 çalarlı multimedya sistemi, USB ve AUX girişiyle 17 inçlik alaşım jantlar standart olarak sunuluyor. 6 ileri otomatik şanzıman ve 4 tekerlekten çekişli Fiat Freemont modelleri ise 115 bin TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla ve Lounge adı verilen tek ve daha zengin donanım seçeneğiyle müşterilerin beğenisine sunuluyor.

Fiat Freemont’un Lounge adı verilen donanım seçeneğinde ise 6 havayastığı, ABS, ESP, Hillholder, TSC, ERM ve EPP gibi aktif güvenlik sistemleri, 7 koltuklu oturma düzeni, 3 bölgeli iklimlendirmeli otomatik klima, DVD/SD/CD/MP3 oynatıcılı multimedya sistemi, Türkiye haritalı entegre navigasyon sistemi, Alpine ses sistemi, 8.4 inç dokunmatik ekran, geri görüş park kamerası, karan lık sensörü, deri döşeme koltuklar, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, ısıtmalı ön koltuklar, Bluetooth sesli kontrol sistemi, krom kapı kolları ve tavan rayları; 19 inçlik alaşım jant gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Fiat markasını uygun fiyatlı otomobilleri ve uygun bakım maliyetleriyle de hatırlıyoruz. Ancak marka Freemont ile bu özelliklerden kalite algısı ve konfor konusunda birçok değişim yapmış. Fiat’ın Amerikan Chrysler’i satın almasıyla bu markanın Amerikan pazarındaki araçlarını Fiat markası adıyla Avrupa’da satma stratejisinin bir ürünü olan Freemont, Dodge Journey ile aynı altyapıyı kullanıyor.

Tasarıma baktığımızda marka, eski nesilde kullandığı yuvarlak hatlarının yerini daha keskin ve
dinamik çizgilere bırakmış. Ortaya çıkan tasarımda da Dodge Journey’den de detayları net bir
şekilde görmek mümkün. Ön bölümde kullanılan büyük ızgara ve marka logosu otomobile güçlülük
hissi katmış. 

Yan bölüme gelindiğinde düz bir çizgi halinde uzanan tavan yapısı içeride iyi bir baş mesafesini sunabileceğinin sinyallerini veriyor. Arka bölüme geldiğimizde ise yuvarlak şekilde sıralanmış led destekli stop grubu dikkat çekiyor. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Freemont 4888 mm uzunluğa, 1878 mm genişliğe, 1705 mm yüksekliğe ve 2890 mm aks mesafesine sahip.

Otomobilin içerisine geçtiğimizce siyah tonların ağırlıklı olduğu bir iç mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik Fiat markasına göre üst seviyelerde. Bu durumu deri detaylar destekliyor. 

Orta konsolda 8” lik bir ekran yer alıyor. Bu ekrandan tüm multimedya işlemlerinizi gerçekleştirip, gerektiğinde ise geri park kamerası olarak kullanabilirsiniz. İçeride ufak eşyalarınız için kapı kenarlarında ve vitesin ön bölümünde yeterli miktarda alan bulunuyor. İç mekânda dikkat çeken bir başka detay ise el freni kolunun olmayışı. 

Eski model araçlardaki ayakla çekilen bir el freni tasarlanmış. Tüm marka ve modeller elektronik park frenine geçerken Fiat Freemont’da bu detayın böyle eski bir teknolojiyle sunulması şaşırtıcı! Sürüş pozisyonuna erişmede hiçbir sıkıntı yer almazken, yüksek sürüş pozisyonu daha iyi bir görüş açısını bize sağlıyor.

Önde ve arkada oturanlara sunulan alan yeterli seviyede. Fiat Freemont içeride sunduğu geniş hacmin yanı sıra bagaj konusunda da yüzünüzü güldürüyor. 540 litrelik bagaj hacmine sahip olan otomobil koltuklar yatırıldığında bu alanı 1461 litreye çıkarıyor.

Fiat Freemont gücünü 2,0 litre dizel Multijet üniteden alıyor. Bu motor 4000 d/d’da 170 Bg güç ve 1750 ila 2500 d/d’lar arasında 350 Nm tork üretiyor. Dört tekerden çekiş sisteminin yer aldığı Fiat Freemont, 2,0 litrelik üniteyi 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine etmiş. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11,1 saniyede tamamlarken maksimum 184 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ise ortalama tüketim değeri 7,3 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında ise 8.5 tüketim ortalaması yakaladık.

Fiat Freemont’da yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede özellikle asfalt sürüşlerinde size irili ufaklı çukurları hissettirmiyor. Hafif arazi kullanımlarında da konforlu ve stabil bir sürüşü size vadeden Fiat Freemont, yumuşak süspansiyonların dezavantajını virajlarda görüyor. Yumuşak süspansiyonlar özellikle virajlarda fazla karoser salınımı yaparak sıkıntı yaratabilir. Hissiz direksiyon bir diğer problem. Ancak korkmayın ESP sistemi zamanında devreye girerek aracı yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.

Fiat’ın ilk SUV modeli olan Freemont çarpışma testinden başarıyla çıktı. Bu araç için Fiat demek ne kadar doğru bilmiyoruz ama önünde Fiat logosu taşıyan bu Dodge Journey EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Freemont’un yaşam alanı önden çarpışma testinden sonra stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Değişik boylardaki mankenlerle ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde ise
direksiyon kolonunun sürücüye biraz daha fazla darbe iletebileceği tepsi edilerek ortalama koruma sağladığı tespit edildi. 

Ön yolcunun vücudunun tamamı ise her durumda mükemmel korundu. Freemont maksimum puanları yan bariyer çarpışma testinde aldı. Bu testte mankenin vücudu mükemmel korundu. Yan direk çarpışma testinde ise göğüs bölgesinde ortalamanın altında koruma sağlandığı ve kaburga kısmında baskı
oluştuğu tespit edildi. 

Aktif kafalıklara sahip Freemont’un ön koltuk kafalıkları arkadan çarpışma anında hareket ederek kamçı etkisini mükemmel şekilde engelledi. Bu testin sonucunda Freemont koltuklarının mankenin ense ve boynunu çok iyi koruduğu görüldü.

Amerikan menşeli bir aracın logolarını değiştirerek Avrupa pazarlarına sunmak ilk bakışta anlamsız bir girişi olarak değerlendirilebilir. Ancak Fiat Freemont’u kullanınca bunun böyle olmadığı görülüyor. Araç boyutlarıyla gerçek bir SUV. İç mekan kalitesi makul seviyede ama Amerikan izlerini görmek mümkün. Buna karşın akıllı koltuk yapısı, 3. Sıra koltuğuyla pek çok kişiyi memnun edebilecek bir araç. 2 litrelik dizel
motor aracı başarıyla taşıyor. Fakat performans anlamında zayıf kaldığı bir gerçek. En büyük başarısı ise yakıt tüketiminde. Otomatik vitesli, ağırlığı 2 ton olan bir SUV’nin az yakmasını beklemek çok mantıklı değil. Ama Freemont bunu başarıyor. 
Benim kullanımımda yakaladığım 8.5 litrelik ortalama değer böyle bir araç için makul kabul edilmeli. Tabii arazide bu değerin bir miktar artması beklenebilir. Arazide aracın dört teker sistemi hafif ve orta zor koşullar için yeterli. Ancak elektronik sistem ağır arazi için tasarlanmamış. Zaten aracın açıları da bu tip zorlamalara uygun değil.

7 koltuklu Fiat'ın jeep segmentindeki aracı Freemont, kalabalık ailelerin gözdesi olmaya aday. A'dan Z'ye her türlü konfora sahip olan araç, gizli bagajları ile de beğeni topluyor.